Manifest consumenten-organisaties

Manifest consumenten-organisaties

15 februari 2019

Op donderdag 14 februari presenteerden de consumentenorganisaties voor het OV in de vergadering van het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad (NOVB) hun manifest De reiziger centraal. Daarin presenteren de partijen 12 boodschappen aan OV-bedrijven en overheden om rekening mee te houden bij de ontwikkelingen van de nieuwe vormen van betalen in het OV.

De OV-bedrijven verwelkomen de inbreng van de consumentenorganisaties. De aanbevelingen uit het manifest sluiten aan op de doelstellingen van de Coöperatie: het streven naar hoge klanttevredenheid en de introductie van innovatieve OV-betaaloplossingen. In het Innovatieprogramma OV-betalen werkt de Coöperatie aan een toegankelijker openbaar vervoer. Nieuwe manieren van betalen moeten de drempel tot het OV verlagen en betalen voor je reis flexibeler maken.

Tijdens het ontwerpen, testen en invoeren van de initiatieven uit het Innovatieprogramma zal de Coöperatie voortdurend rekening houden met de aanbevelingen en nauwkeurig bekijken hoe de aanbevelingen van de consumentenorganisaties kunnen worden opgenomen.

Het manifest werd ondertekend door:
– ANWB
– Consumentenbond
– Ieder(in)
– KBO
– Landelijke Studentenvakbond
– Oogvereniging
– Gezamenlijke Rocov’s
– Rover

Deel dit artikel: